61 6529147 sklep@flotaopony.pl Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 18:00

Kumho

KW23

Typ osobowy
Producent Kumho
Bieżnik KW23
Rozmiar 175/65 R13
Sezon zimowe
Indeks prędkości T = 190km/h
Indeks nośności 80 = 450kg
Rok produkcji 23/24
Etykieta
e
e
71 dB
Nowa etykieta
D
D
B
Eprel 450348
Gwarancja 5 lat
Produkt, który wybrałeś jest aktualnie niedostępny. Zadzwoń po więcej informacji.

Szybka dostawa

Dostawa w 7 dni roboczych

14 dni na zwrot

Możliwy zakup na raty

Marka Kumho to niezależny, koreański koncern. Firma specjalizująca w produkcji opon wysokich osiągów. Marka Kumho to nie tylko producent wysokiej jakości opon. Firma aktywnie wspiera jedną z najbardziej znanych drużyn piłkarskich na świecie, a mianowicie brytyjski zespół Manchester United. Drużyna jest wielokrotnym zwycięzcą Ligi Mistrzów. Kumho I’ZEN KW 23 to opona zimowa klasy medium (średniej). Kumho I’ZEN KW 23 została wyposażono w kierunkowy wzór bieżnika. Uzyskano w ten sposób lepszą przyczepność i kierowalność na śliskiej i mokrej nawierzchni. Opona skutecznie redukuje ryzyko poślizgu. Dodatkowo zapewnia wysoki komfort jazdy. Opona Kumho I’ZEN KW 23 dostosowana do warunków zimowych charakterystycznych dla klimatu Europy Środkowej. Do produkcji opony użyto nowoczesnej mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki. W ten sposób uzyskano gumę odporną na działanie niskich temperatur oraz odporną na zużycie. Dodatkowo konstruktorzy zadbali o równomierne rozłożenie nacisków. Uzyskano w ten sposób wysokie przebiegi. Głęboki bieżnik sprawia, że nawet przy znacznym zużyciu opona zachowuje swoje właściwości. Aby poprawić osiągi na mokrej drodze zastosowano Kierunkową rzeźbę bieżnika, która sprawdza się nawet podczas obfitych opadów śniegu i deszczu. System wzdłużnych i poprzecznych rowków o lekko łukowatym kształcie skutecznie osusza powierzchnię kontaktu bieżnika z podłożem. Woda i błoto efektywnie odprowadzane są na boki, co gwarantuje redukcje występowania zjawiska aqua i snowplaningu. Centralne żebro zapewnia odpowiednią trakcję Podczas jazdy na suchej nawierzchni. Konstrukcja gwarantuje precyzyjne sterowanie. Za stabilność odpowiadają mocne barki wyposażone w Wąskie i długie bloki. Rzeźba zapewnia odpowiednią przyczepność na zakrętach oraz stabilna jazdę na wprost. Zaokrąglone krawędzie opony radzą sobie nawet podczas jazdy na nierównej nawierzchni, np. w koleinach. Dla poprawy przyczepności na śliskim podłożu zastosowano mocne klocki i ostrych krawędziach oraz faliste nacięcia lamelkowe. Struktura poprawia prowadzenie szczególnie na zaśnieżonej i oblodzonej drodze, gwarantuje krótką drogę hamowania oraz przyczepność podczas ruszania i przyśpieszania. Opona zimowa Kumho I’ZEN KW 23 przeznaczona jest dla samochodów osobowych średniej i wyższej klasy. Szczególnie polecana jest do jazdy w mieście. Sprawdza się zarówno w hatchbackach, kombi i sedanach. Kumho I’ZEN KW 23 bardzo dobrze współpracuje z nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak ABS czy ESP.

źródło: www.latexopony.pl
Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Profesjonalne doradztwo
Masz problem z doborem odpowiednich opon?
Skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelakich starań, by sprostać Twoim oczekiwaniom.

Wysyłka już od 24h

Szybka dostawa

Bezpieczne zakupy

14 dni na zwrot

Sprawdzona jakość

Gwarancja producentów

Rozłóż swoją płatność

Zakup na raty