61 6529147 sklep@flotaopony.pl Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 18:00

Bridgestone

T005

Typ osobowy
Producent Bridgestone
Bieżnik T005
Rozmiar 235/35 R19
Sezon letnie
Indeks prędkości Y = 300km/h
Indeks nośności 91 = 615kg
Rok produkcji 2023/2024
Etykieta
e
a
72 dB
Nowa etykieta
D
A
B
Eprel 382052
Gwarancja 4 lata
Cena za jedną sztukę

605.00 zł/szt.

Dostępność:

Szybka dostawa

Dostawa w 1-2 dni robocze

14 dni na zwrot

Możliwy zakup na raty


  • Najlepsza w klasie przyczepność na mokrej nawierzchni*
  • Najwyższe oceny na etykiecie UE
  • Wyjątkowa odporność na zużycie

Zaprojektowana z myślą o zapewnianiu kontroli nawet w trudnych warunkach drogowych. Oferuje ona najlepsze w swojej klasie parametry w zakresie hamowania i pokonywania zakrętów.


ZOPTYMALIZOWANY WZÓR BIEŻNIKA
Duże szczeliny w barku bieżnika usprawniają przekierowywanie wody, a zoptymalizowane rozmieszczenie wypustek w jego środkowej części zapewnia odprowadzanie wody w środkowym punkcie styku. Połączenia pomiędzy klockami barku zwiększają odporność na odkształcenia, równoważąc nacisk na bark podczas hamowania.

turanza_wzor_bieznika.jpg


UDOSKONALONA OSNOWA
Wyjątkowe wzmocnienie ze stali i sztywnego poliestru zapewnia doskonałe prowadzenie i zmniejsza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

osnowa.jpg


NOWA TECHNOLOGIA TWORZENIA MIESZANKI
Nowa technologia usprawnia rozprowadzanie krzemionki w wysokokrzemionkowej mieszance Nano Pro-Tech™. Synergiczne połączenie udoskonalonego bieżnika i wydajniejszej mieszanki przekłada się na najwyższe przyleganie w punkcie styku, zwiększając przyczepność na mokrej nawierzchni.

mieszanki_bridgestone.jpg

*W porównaniu z czterema konkurencyjnymi oponami z tego samego segmentu: Michelin Primacy 3, Continental Premium Contact 5, Goodyear Efficient Grip Performance, Pirelli Cinturato P7. Test przeprowadzony przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone na torze ATP Papenburg między kwietniem a lipcem 2017 r. na oponach 205/55 R16 91V. Opony zakupione na rynku europejskim przez TÜV SÜD. Samochód testowy: VW Golf 7. Raport nr 713112819

źródło:  https://www.bridgestone.pl

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Profesjonalne doradztwo
Masz problem z doborem odpowiednich opon?
Skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelakich starań, by sprostać Twoim oczekiwaniom.

Wysyłka już od 24h

Szybka dostawa

Bezpieczne zakupy

14 dni na zwrot

Sprawdzona jakość

Gwarancja producentów

Rozłóż swoją płatność

Zakup na raty