61 6529147 sklep@flotaopony.pl Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 18:00

Michelin

CROSSCLIMATE+ XL

Typ osobowy
Producent Michelin
Bieżnik CROSSCLIMATE+ XL
Rozmiar 185/65 R14
Sezon caloroczne
Indeks prędkości H = 210km/h
Indeks nośności 90 = 600kg
Rok produkcji 23/24
Nowa etykieta
C
C
A
Eprel 411164
Gwarancja 10 lat / do zużycia bieżnika
Produkt, który wybrałeś jest aktualnie niedostępny. Zadzwoń po więcej informacji.

Szybka dostawa

Dostawa w 1-2 dni robocze

14 dni na zwrot

Możliwy zakup na raty

Bezpieczeństwo i spokój w każdych warunkach pogodowych
  • Droga hamowania latem zbliżona do opon letnich (1) 
  • Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni w każdych warunkach pogodowych zimą i latem (2) 
  • Zimą dopuszczona do użytkowania na zaśnieżonych drogach (3
Mobilność na śniegu od pierwszego do ostatniego kilometra, abyś zawsze dotarł do celu
  • Nowe opony zapewniają trakcję na tym samym poziomie, jak całoroczne opony klasy premium o najwyższych osiągach (4)
  • Opony zużyte zapewniają trakcję na śniegu na tym samym poziomie, jak w połowie zużyte opony klasy premium głównych konkurentów (4),(5).

Duży przebieg, dzięki któremu skorzystasz z bezpieczeństwa i mobilności aż do ostatniego kilometra
  • Trwałość opony większa od trwałości MICHELIN Energy Saver+, najlepszej opony letniej w swojej klasie (6)(7) 
  • Trwałość dłuższa nawet o 25% od średniej trwałości dostępnych na rynku całorocznych opon klasy premium (6)

Innowacyjna mieszanka gumowa zapewniająca bezpieczeństwo w każdych warunkach pogodowych (1,2,3)
Elastyczna mieszanka bieżnika zapewnia przyczepność do podłoża niezależnie od temperatury.

Stabilne motywy bieznika ze sfazowanymi krawędziami zapewniają optymalne bezpieczeństwo na suchej nawierzchni (2)
Sztywne klocki ze sfazowanymi krawędziami zwiększają efektywność hamowania.

Niepowtarzalna rzeźba bieżnika zwiększająca mobilność na śniegu od pierwszego do ostatniego kilometra(4) i optymalizująca przebiegi opony (6)
Unikalna rzeźba trwałego bieżnika w kształcie litery V maksymalizuje efekt zazębiania naśniegu od pierwszego do ostatniego kilometra.
Bieżnik o dużej sztywności przedłuża trwałość opony.

Lamele wysokiej efektywnści dla bezpieczeństwa w lecie (1,2) i mobilności na śniegu od pierwszego do ostatniego kilometra (4)
Samoblokujące się lamele 3D na całej wysokości motywów bieżnika zapewniają długotrwałą mobilność na śniegu i efektywne hamowanie na suchej nawierzchni 
Wraz z zużywaniem się opony w jej bieżniku pojawiają się kanay zapewniające długotrwałą przyczepność na zaśnieżonych drogach

 

(1) Droga hamowania MICHELIN CrossClimate+ jest taka sama, jak droga hamowania MICHELIN CrossClimate (na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin we wrześniu 2016 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 zamontowanych na VW Golf 7). Droga hamowania MICHELIN CrossClimate na suchej nawierzchni jest zbliżona do drogi hamowania referencyjnej opony letniej (test porównawczy przeprowadzony przez AutoBild na oponach w rozmiarze 205/55 R16 opublikowany 30 września 2016 r.).
(2) Klasa B hamowania na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet.
(3) Oznaczenie certyfikatu zimowego 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu).
(4) Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TestWorld na zlecenie Michelin w lipcu 2016 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2 oraz PIRELLI Cinturato All Season. (5) Zużycie oznacza 2,1 mm głębokości bieżnika. Stan pośredni oznacza 4 mm głębokości bieżnika. (6) Na podstawie wyników testu przeprowadzonego przez Centrum Testów DEKRA na zlecenie Michelin w okresie od lipca do sierpnia 2016 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 zamontowanych na VW Golf 7. Rynek całorocznych opon klasy premium składa się z 5 opon: GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2, PIRELLI Cinturato All Season, VREDESTEIN Quatrac 5, NOKIAN Weatherproof i HANKOOK Kinergy 4S). (7) MICHELIN Energy Saver+ jest najlepszą oponą w klasie opon letnich z wynikiem 0,5 w testach trwałości ADAC z 2015 r. w porównaniu z oponami letnimi w rozmiarze 205/55R16.


źródło: https://www.michelin.pl

Odbierz nawet 240 zł za zakup nowych opon Michelin!

Akcja dotyczy kupna kompletu 4 nowych opon MICHELIN wraz z usługą montażu.

https://promo.michelin.pl

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Profesjonalne doradztwo
Masz problem z doborem odpowiednich opon?
Skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelakich starań, by sprostać Twoim oczekiwaniom.

Wysyłka już od 24h

Szybka dostawa

Bezpieczne zakupy

14 dni na zwrot

Sprawdzona jakość

Gwarancja producentów

Rozłóż swoją płatność

Zakup na raty