61 6529147 sklep@flotaopony.pl Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 18:00

Toyo

PROXES T1 SPORT

Typ osobowy
Producent Toyo
Bieżnik PROXES T1 SPORT
Rozmiar 225/55 R17
Sezon letnie
Indeks prędkości V = 240km/h
Indeks nośności 97 = 730kg
Rok produkcji 23/24
Etykieta
c
c
71 dB
Nowa etykieta
C
C
B
Eprel 607040
Gwarancja 5 lat
Produkt, który wybrałeś jest aktualnie niedostępny. Zadzwoń po więcej informacji.

Szybka dostawa

Dostawa w 2-3 dni robocze

14 dni na zwrot

Możliwy zakup na raty

Toyo Proxes T1-R to opona letnia klasy premium (wysokiej). Firma Toyo to niezależny producent, który specjalizuje się miedzy innymi w projektowaniu nowoczesnych opon segmentu Ultra High Performance. Opona Toyo Proxes T1-R została wyposażona w nowoczesną, kierunkową rzeźbę bieżnika, która gwarantuje odpowiednią przyczepność i kierowalność na każdym rodzaju nawierzchni. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, uzyskano dużą wytrzymałość na uszkodzenia oraz długie przebiegi. Ponadto opona oferuje wysoki komfort podróżowania.

Opona Toyo Proxes T1-R, następczyni modelu PROXES T1S została wyposażona w starannie zaprojektowany wzór. Podstawowym elementem rzeźby są długie łukowate rowki w centralnej strefie bieżnika, które rozszerzają się w kierunku krawędzi. Po bokach przebiegają dwa szerokie kanały obwodowe. Rzeźba gwarantuje bardzo dobrą charakterystykę jazdy na mokrej nawierzchni. Woda jest efektywnie transportowana na zewnątrz opony. Kierunkowy wzór sprawnie rozbija film wodny, dzięki czemu opona redukuje ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Do produkcji opony Toyo Proxes T1-R zastosowano mieszankę gumową z dodatkiem siliki. Tworzywo gwarantuje lepszą przyczepność na mokrej drodze. Ponadto nie traci swoich właściwości nawet w wysokich temperaturach. W mniejszym stopniu ulega zużyciu nawet podczas intensywnej eksploatacji w ruchu miejskim. Barki opony oraz kierunkowy wzór poprawiają również kierowalność. Ruchy kierownicy są dokładnie przenoszone na drogę. Ponadto liczne nacięcia lamelkowe na blokach barkowych gwarantują lepsze czucie drogi, natychmiastową reakcję na zmianę prędkości oraz krótką drogę hamowania. Rowki na barkach zapewniają również lepszą cyrkulację powietrza pomiędzy podłożem a powierzchnią bieżnika. W efekcie poziom hałasu wewnętrznego i zewnętrznego jest niższy. Konstrukcja bieżnika umożliwia bardziej równomierny rozkład sił nacisku, przez co opona Toyo Proxes T1-R zużywa się jednolicie. W ten sposób okres użytkowania opony wydłużył się.

Opona Toyo Proxes T1-R, przeznaczona jest dla samochodów osobowych wyższej klasy. Polecana jest zarówno do luksusowych limuzyn, jak i aut sportowych, wyposażonych w silniki o bardzo dużej mocy. Zaletą opony Toyo Proxes T1-R jest również atrakcyjna rzeźba, która cieszy się bardzo dużą popularnością wśród miłośników tuningu.

źródło: www.latexopony.pl
Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Profesjonalne doradztwo
Masz problem z doborem odpowiednich opon?
Skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelakich starań, by sprostać Twoim oczekiwaniom.

Wysyłka już od 24h

Szybka dostawa

Bezpieczne zakupy

14 dni na zwrot

Sprawdzona jakość

Gwarancja producentów

Rozłóż swoją płatność

Zakup na raty