61 6529147 sklep@flotaopony.pl Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 18:00

Uniroyal

RAIN EXPERT 3

Typ osobowy
Producent Uniroyal
Bieżnik RAIN EXPERT 3
Rozmiar 155/70 R13
Sezon letnie
Indeks prędkości T = 190km/h
Indeks nośności 75 = 385kg
Rok produkcji 2023/2024
Etykieta
e
b
70 dB
Nowa etykieta
D
B
B
Eprel 490939
Gwarancja 5 lat
Cena za jedną sztukę

234.00 zł/szt.

Dostępność:

Szybka dostawa

Dostawa w 2-3 dni robocze

14 dni na zwrot

Możliwy zakup na raty

Jak sugeruje nazwa, model RainExpert 3 to opona letnia stworzona z myślą o mokrej nawierzchni. Opona przeznaczona jest do samochodów małej i średniej wielkości oraz pojazdów typu SUV.
  • Aquaplaning: wysoki poziom ochrony przed występowaniem aquaplanningu
  • Przyczepność: krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni
  • Oszczędność paliwa: niższe opory toczenia z myślą o oszczędności paliwa

Podobnie jak jej sportowy odpowiednik – RainSport 3 – opona RainExpert 3 doskonale sprawdza się w deszczu. Technologia Skóry Rekina z rowkami wzdłużnymi oraz innowacyjną budową bieżnika ogranicza powstawanie turbulencji podczas przepływu wody, przyspieszając w ten sposób jej odprowadzanie. Daje to pewność nie tylko lepszego panowania nad pojazdem na mokrej nawierzchni, ale także większej ochrony przed wystąpieniem aquaplaningu.
aquaplaning1.jpg
Tym, co wyróżnia model RainExpert 3, jest zoptymalizowany pod kątem przepływu wody asymetryczny bieżnik oraz jego mieszanka, opracowana pod kątem najwyższej przyczepności na mokrej nawierzchni. Usztywniony poprzecznie duży bark opony zapewnia wzrost przyczepności podczas pokonywania zakrętów.

przyczepnosc2.jpg

Bieżnik został zaprojektowany pod kątem uzyskania optymalnego kontaktu opony z drogą, co oznacza mniejsze siły tarcia oraz niższe opory toczenia bez względu na rodzaj nawierzchni. Innymi słowy: opona wymaga dostarczenia mniejszej ilości energii na potrzeby utrzymania stałej prędkości obrotowej w linii prostej. Mniejsze opory toczenia to źródło niższego zużycia paliwa.
oszczednosc.jpg

źródło: https://www.uniroyal.pl
Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Profesjonalne doradztwo
Masz problem z doborem odpowiednich opon?
Skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelakich starań, by sprostać Twoim oczekiwaniom.

Wysyłka już od 24h

Szybka dostawa

Bezpieczne zakupy

14 dni na zwrot

Sprawdzona jakość

Gwarancja producentów

Rozłóż swoją płatność

Zakup na raty